load_image

2021年6月19日

このグローバル関数はファイル名を取り、その拡張子を調べて、適切なイメージロードルーチンを使用してそれをピクセルarray2dにロードします。サポートされているタイプは、BMP、PNG、JPEG、GIF、およびdlib DNGファイル形式です。

libpng、libjpeg、およびlibgifに対してそれぞれリンクしている場合は、PNG、JPEG、およびGIFファイルのみをロードできます。また、#define DLIB_PNG_SUPPORT、DLIB_JPEG_SUPPORT、およびDLIB_GIF_SUPPORTも必要になります。またはCMakeを使用すれば、それはあなたのためにすべてこれを行います。

C ++プログラム例:image_ex.cpp

#include <dlib/image_io.h>

// Copyright (C) 2011  Davis E. King (davis@dlib.net), Nils Labugt
// License: Boost Software License   See LICENSE.txt for the full license.
#undef DLIB_LOAd_IMAGE_ABSTRACT_
#ifdef DLIB_LOAd_IMAGE_ABSTRACT_

#include "../image_processing/generic_image.h"

namespace dlib
{
    template <typename image_type>
    void load_image (
        image_type& image,
        const std::string& file_name
    );
    /*!
        requires
            - image_type == an image object that implements the interface defined in
              dlib/image_processing/generic_image.h 
        ensures
            - This function loads an image from disk, in the indicated file file_name, and
              writes it to the indicated image object.
            - It is capable of reading the PNG, JPEG, BMP, GIF, and DNG image formats.  It
              is always capable of reading BMP and DNG images.  However, for PNG, JPEG, and
              GIF you must #define DLIB_PNG_SUPPORT, DLIB_JPEG_SUPPORT, and
              DLIB_GIF_SUPPORT respectively and link your program to libpng, libjpeg, and
              libgif respectively.
        throws
            - image_load_error
                This exception is thrown if there is some error that prevents
                us from loading the given image file.
    !*/

}

#endif // DLIB_LOAd_IMAGE_ABSTRACT_ 

Posted by kinya